Dodano produkt do koszyka

« Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka »

Ogrzewanie biura – jak to zrobić efektywnie?

Wydatki na ogrzewanie powierzchni biurowych mają znaczny udział w kosztach związanych z prowadzeniem firmy. Im większe powierzchnie, tym trudniej utrzymać optymalne, stabilne warunki termiczne. Aby obniżyć koszty ogrzewania warto podjąć pewne działania, które pozwolą zaoszczędzić na rachunkach. Jakie? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule.

Jak temperatura wpływa na efektywność pracowników?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami zapewnienie odpowiedniej temperatury w biurach i halach produkcyjnych jest obowiązkiem pracodawcy. Projektując system ogrzewania pomieszczeń biurowych należy dążyć do osiągnięcia optymalnych warunków, czyli komfortu cieplnego na danym stanowisku pracy. Chodzi o takie warunki, które pozwolą na bezpieczne wykonywanie przez zatrudnionych swoich obowiązków oraz podejmowanie działań pozwalających uniknąć niebezpiecznych sytuacji. Kwestie prawne to jednak nie wszystko. Oprócz tego temperatura w pomieszczeniach komercyjnych jest jednym z ważniejszych czynników mających bezpośredni wpływ na efektywność pracowników. Za niska lub zbyt wysoka temperatura może mieć negatywny wpływ na wydajność pracy, powodować spadek koncentracji, prowadzić do częstych przeziębień, a co za tym idzie zwolnień lekarskich. Optymalna wysokość temperatury zależy oczywiście od rodzaju wykonywanej przez pracowników pracy. W myśl rozporządzenia z 28 sierpnia 2003 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 169, poz. 1650) w pomieszczeniach biurowych oraz pomieszczeniach, gdzie wykonywana jest lekka praca fizyczna, temperatura nie może być niższa niż 18°C.

Oszczędność pieniędzy przy stosowaniu sterowników

Idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców jest zastosowanie w instalacji grzewczej specjalnych sterowników temperatury. Elektroniczne programatory sterujące utrzymują zadaną temperaturę oraz automatycznie zarządzają procesem zaopatrywania pomieszczeń w ciepło. Takie urządzenia pozwalają zapewnić idealne warunki komfortu cieplnego we wnętrzach, dostosowując go do preferencji użytkowników. Zastosowanie nowoczesnych sterowników elektronicznych nie tylko gwarantuje uzyskanie wysokiego komfortu cieplnego w pomieszczeniach biurowych, lecz także oszczędność energii, co jest kluczem do obniżenia rachunków za zaopatrywanie wnętrz w ciepło. Sterowniki mogą pracować w różnych trybach, np. dziennym, nocnym i weekendowym. Tworzenie harmonogramów pracy regulatora pozwala zoptymalizować działanie systemu ogrzewania w taki sposób, aby zużycie energii wynosiło dokładnie tyle, ile jest potrzebne do uzyskania pożądanej temperatury. W wielu modelach możliwa jest także regulacja pogodowa, czyli modyfikacja parametrów w oparciu o warunki atmosferyczne panujące na zewnątrz. Pogodowy regulator temperatury jest wyposażony w czujniki mierzące temperaturę powietrza wewnątrz i na zewnątrz budynku. Taki sterownik umożliwia utrzymywanie w pomieszczeniu zadanej przez użytkownika temperatury poprzez sterowanie urządzeniem grzewczym lub określonym elementem wykonawczym w instalacji.

Rozwiązania dotyczące sterowania temperaturą, które warto zastosować w biurze

Sterowniki temperatury to praktyczne i funkcjonalne rozwiązanie, pozwalające z jednej strony uzyskać idealną temperaturę w pomieszczeniach przeznaczonych do pracy, a z drugiej zmniejszyć zużycie energii. To doskonała opcja zarówno w domach i mieszkaniach prywatnych, jak i w budynkach publicznych i komercyjnych. Na rynku dostępnych jest wiele rozmaitych modeli sterowników temperatury, które można zastosować w biurze. W ofercie wiodących producentów inteligentnej automatyki znajdziemy m.in. sterowniki centralne, siłowniki elektryczne, bezprzewodowe regulatory pokojowe czy czujniki otwarcia okna. Ceny takich urządzeń nie są wygórowane i zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych. Bardziej rozbudowane modele są oczywiście droższe, jednak zazwyczaj są wyposażone w wiele dodatkowych funkcji. W perspektywie kilku miesięcy taka inwestycja na pewno się zwróci.

 

Data publikacji: 17.08.2021 10:30:00

Produkty

ul. Wojewódzka 3e
58-560 Jelenia Góra
tel. 508 234 074
tel. 757 657 774
Newsletter

Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać zniżki oraz informacje o promocjach i wyprzedażach.

SZANOWNI KLIENCI!

Nasza firma ma przerwe od pracy od 26kwietnia do 3 maja.Zamówienia złożone 25 kwietnia mogą nie zostać wysłane tego samego dnia. Możliwe że zostaną wysłane po 3 maja.Za wszelkie utrudnienia przepraszamy..