STALMARK DODATKOWY MODUŁ ZAWORU MR-1
Producent: STALMARK
Cena: 480.00 zł brutto
- Czas dostawy: MODUŁ STALMARK MR-1 JEST DOSTĘPNY, WYSYŁAMY W CIĄGU 24 GODZIN
Koszty dostawy:
- Kurier INPOST 17.00 zł brutto
- Kurier DPD 17.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 17.00 zł brutto
- Wysyłka zagraniczna 110.00 zł brutto
Stalmark moduł zaworu Mr-1 to dodatkowe rozszerzenie o dodatkowy zawór mieszający.
Moduł Mr-1 przeznaczony jest do obsługi zaworu mieszającego 3 lub 4 drogowego z opcja podłączenia pompy zaworu.
Moduł Mr-1 to sterownik dodatkowy do modułu st-mrg, pasuje to tylko do sterownika st-950.
Stalmark Mr-1 - moduł dodatkowy do dodatkowego modułu st-mrg, rozbudowujący moduł mrg o jeszcze jeden zawór mieszający i pompę zaworu. Żeby działał mr-1 musi być najpierw zamontowany mrg.
Kod producenta: stalmark mr-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
aby wystawić opinię.
Sterowniki spalania – czym się różnią?
Sterownik spalania jest odpowiedzialny za zautomatyzowane sterowanie procesem spalania. Dzięki funkcjom jakie oferuje proces spalania i ogrzewania jest znacznie bardziej ekologiczny oraz co ważne – ekonomiczny. Poza odpowiednim zaprogramowaniem istotne znaczenie ma także dobór stosownego urządzenia. Czym różnią się najpopularniejsze rodzaje sterowników spalania? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.
Podstawowe różnice sterowników
W zasadzie podstawowe różnice sterowników obejmują dwie kluczowe kwestie. Pierwsza z nich dotyczy ustalania proporcji spalanego materiału oraz ilości powietrza podawanego do paleniska. Druga z kolei dotyczy zakresu wahań chwilowej temperatury wody wylotowej. Wspomniane proporcje mogą być ustalane automatycznie, bądź ręcznie. Istnieje także metoda mieszana, która łączy ze sobą obie te funkcje. Co prawda różnice jak widać są tylko dwie, a rodzajów sterowników i ich zastosowań znacznie więcej. Dlaczego tak się dzieje?
O różnicach ciąg dalszy…
Różnice występujące pomiędzy sterownikami są związane przede wszystkim z rodzajem ich programowania. Sterownik ze wspomnianym – ręcznym sposobem obsługiwania może pracować wyłącznie dwubiegunowo na zasadzie – włącz – wyłącz. Po włączeniu tego typu sterownik uruchamia podawanie paliwa oraz powietrza z ustawieniami zaprogramowanymi przez użytkownika. Przy wyłączeniu sterownika zostaje wstrzymany transport powietrza oraz materiału grzewczego – w tym przypadku paliwa. W efekcie rośnie temperatura wody wylotowej.
Sterowniki automatyczne
W całkowicie zautomatyzowanych sterownikach rola użytkownika jest nader ograniczona, bowiem nie musi on ustawiać własnoręcznie wspomnianych proporcji – robi to za niego sterownik. Automatyczny sterownik ma ogromny wpływ na zużycie paliwa oraz sprawność kotła. W przypadku sterowania ręcznego należy wprowadzić następujące ustawienia :
- czas podawania paliwa
- wydajność dmuchawy
- czas przerw pomiędzy podaniami
- zmiany jakości paliwa
Sterowniki zautomatyzowane dzięki specjalnemu oprogramowaniu dobierają owe parametry automatycznie, ale nie zawsze musi to wyjść użytkownikowi na dobre. Kluczem jest dobór stosownego sterownika do rodzaju ogrzewania oraz parametrów kotła. Najbezpieczniejszym wyborem okazuje się być zatem wybór sterowników mieszanych – dają one najwięcej możliwości, bowiem można nimi sterować w sposób analogowy.